BİR ÖMRÜ YAZMALI DÖRT MEVSİME
Hiç güneşle hemhâl olmamıştım...
Zindan suratlı yüzlerle haşrolmaktan...
Zindan gibi soğuk mevcudiyetimle,
Kayıp şehrin özgür insanları arasında
Güneşle birlikte doğmak istemiştim.
Gün be gün solan benzimin farkında olmadan..
Yeşeren Nevruz çiçeklerinin arasında
Yeşertmek istemiştim ruhumu,
Çıplak bir sedir ağacının gölgesinde...
Oysa ki ne çok severdim zemheriyi
Gençliğin verdiği tâkât ile
Üstesinden gelirdim.
Fırtınanın estiği yönden,
Daha şedid fırtınalar yaratır,
Kar boran olmuş tepelerin,
Çığı olurdum bir zaman...
Gayrı müzmin hasletimizdir zemheri.
Güneş'e hasret tenimizle
Nasıl aydınlatmalı her yeri?
Güneşe doğrulup zemheriye mi sövmeli
Zemheriye mest olup zindana mı dönmeli?
Zindanda ki Yusuf için
Züleyhâ'nın hükmü ne
Kâşanesinde Leylâ için
Çölde Mecnûnun cürmü ne?
Ne Mecnuna çöl gerek
Ne Yusuf'a zindan hâşâ
Bir ömrü dört mevsime
Yazmalı baştan başa...
F.C. 25.02.2021
Yorumlar
Yorum Gönder